POCU lansează apelul de proiecte : „Innotech Student”



  • Program operațional
    POCU

Data: 29.05.2020

Autoritatea de Management pentru Programul Operațional Capital Uman din cadrul Ministerului Fondurilor Europene lansează apelul de proiecte „Innotech Student” in cadrul Obiectivul specific 6.13 Creșterea numărului absolvenților de învățământ terțiar universitar și non universitar care își găsesc un loc de muncă urmare a accesului la activități de învățare la un potențial loc de muncă / cercetare/ inovare, cu accent pe sectoarele economice cu potențial competitiv identificate conform SNC şi domeniile de specializare inteligentă conform SNCDI

Activități eligibile:

Etapa I de implementare: Organizarea și derularea programe de învăţare prin experienţă practică, furnizarea de servicii de consiliere şi orientare profesională axate pe dobândirea de competenţe antreprenoriale, formarea de competente antreprenoriale, inclusiv prin întreprinderea simulată în sectoarele economice cu potențial competitiv identificate conform SNC sau din domeniile de specializare inteligentă conform SNCDI adresate studenților (ISCED 4-8)
• Campanie de informare a publicului cu privire la programul de formare antreprenorială, precum și cu privire la metodologia de selecție a grupului țintă și, ulterior, a planurilor de afaceri ce vor fi sprijinite în cadrul proiectului
• Selectarea grupului țintă ce va participa la cursurile organizate în cadrul programului de formare antreprenorială
• Derularea programului de formare antreprenorială
• Selectarea planurilor de afaceri ce vor fi finanțate în cadrul proiectului
• Organizarea și derularea de întreprinderi simulate
• Efectuarea de stagii de practică
• Furnizarea, de către administratorul schemei de antreprenoriat, a serviciilor personalizate de consiliere/ consultanță/ mentorat ulterior finalizării procesului de selecție a planurilor de afaceri
• Asigurarea înființării și demarării funcționării întreprinderilor ce vor realiza planurile de afaceri cu ajutor de minimis în cadrul proiectului

Etapa II de implementare: Acordarea de sprijin financiar sub forma micro-granturilor pentru deschiderea unei afaceri
• Decontarea de către administratorul schemei de antreprenoriat a sumelor aferente implementării planurilor de afaceri selectate în cadrul proiectului
• Monitorizarea de către administratorul schemei de antreprenoriat a funcționării și dezvoltării afacerilor finanțate

Etapa III de implementare - Asigurarea sustenabilității planurilor de afaceri in timpul perioadei de implementare a proiectului

Solicitanți eligibili:
În cadrul acestei cereri de propuneri de proiecte, solicitanții și, dacă e cazul, partenerii eligibili sunt administratorii schemei de antreprenoriat, respectiv:
• Instituţii de învăţământ superior publice şi private, acreditate
• Şcoli doctorale şi graduale cu personalitate juridică, inclusiv parteneriate intre acestea și sectorul privat/ centre de CDI
• Institute/centre de cercetare acreditate, inclusiv institute de cercetare ale Academiei Române
• Academia Română
• Asociaţii profesionale
• Camere de comerţ şi industrie
• Instituții și organizații membre ale Pactelor Regionale și Parteneriatelor Locale pentru Ocupare și Incluziune Socială
• Furnizori de formare profesională continuă autorizaţi, publici şi privaţi;
• Organizaţii sindicale şi patronate;
• Membri ai Comitetelor Sectoriale şi Comitete Sectoriale cu personalitate juridică;
• ONG-uri;
• Parteneriate între categoriile mai sus menționate
Propunerile de proiecte pot fi transmise atât individual, cât și în parteneriat.

Cererile de finanțare pot fi transmise în sistemul informatic MySMIS până la data de 31 august 2020, ora 16.00.


Pentru cautare avansată, va rugăm sa va logați !