În luna decembrie 2015 s-a finalizat implementarea proiectului „Formare pentru sistemul de coordonare, gestionare și control al instrumentelor structurale în managementul programelor operaționale”, cod SMIS 41677, cofinanţat din FEDR prin Programul Operaţional Asistenţă Tehnică 2007-2013, axa prioritară 1 „Sprijin pentru implementarea instrumentelor structurale şi coordonarea programelor”, DMI 1.3. „Formare orizontală în domeniul gestionării programelor / proiectelor”.

Proiectul s-a derulat pe o perioadă de 46 de luni şi a avut ca scop să furnizeze cunoştinţele şi competenţele adecvate pentru personalului implicat în gestionarea şi coordonarea instrumentelor structurale, contribuind astfel la realizarea obiectivului axei prioritare 1 a Programului Operaţional Asistenţă Tehnică ”pregătirea unui personal înalt calificat, capabil să implementeze în mod eficient şi eficace instrumentele structurale”.

Beneficiarul proiectului este Ministerul Fondurilor Europene prin Direcția Management Contracte, Investiții și Protocol - Serviciul management contracte și prin Direcția Economică si Resurse Umane - Serviciul asigurarea capacității administrative.

Obiectivele specifice au constat în instruirea personalului Ministerului Fondurilor Europene, în implementarea proiectelor în contextul Instrumentelor Structurale și în instruirea personalului din cadrul instituţiilor implicate în coordonarea, gestionarea şi controlul instrumentelor structurale formate în managementul Fondurilor Structurale şi de Coeziune pe următoarele tematici:

  • Programare şi noile regulamente pentru perioada 2014-2020;
  • Managementul programelor operaţionale, inclusiv managementul riscurilor, monitorizarea şi raportarea privind instrumentele structurale, indicatori, monitorizarea la nivel de proiecte, ajutor de stat şi proiecte generatoare de venit, politici orizontale, managementul parteneriatelor,  asistenţă tehnică şi închiderea programelor;
  • Management financiar şi audit, inclusiv cheltuieli eligibile, procesarea cererilor de rambursare şi a plăţilor, regula N+2, verificările de management, raportări, audit de sistem şi de operaţiuni, prevenirea şi corectarea neregulilor, inclusiv problematica conflictului de interese;
  • Managementul proiectelor finanţate prin instrumente structurale;
  • Managementul achiziţiilor publice;
  • Alte tematici relevante văzând dezvoltarea abilităţilor şi competenţelor personalului care gestionează instrumente structurale

Rezultatele proiectului sunt un număr de 809 persoane pregătite în implementarea proiectelor în contextul Instrumentelor Structurale pe temele mai sus menționate.

Valoarea totală a proiectului este de 3.255.668,06 lei cu TVA, din care suma de  2.767.317,85 reprezentând asistenţa financiară nerambursabilă din Fondul European pentru Dezvoltare Regională.