Ministerului Fondurilor Europene vă prezintă noul sistem MySMIS, prin care potenţialii beneficiari din Romania vor putea solicita banii europeni pentru perioada de programare 2014-2020. Aplicaţia este unică si va arata la fel pentru toate programele operaţionale. Legătura va fi făcută şi fiecare ghid în parte şi indicaţiile de completare vor fi de asemenea personalizate. Conţinutul şi tipul informaţiilor solicitate vor fi diferite.

Veţi putea intra în aplicaţia MySMIS 2014 accesând link-ul de mai jos:

 Sigla.MySMIS

Tutoriale

Primul tutorialul descrie pas-cu-pas procedura de depunere a cererii de finanţare pentru un proiect (fictiv) în Programul Operaţional Asistenţă Tehnică, însă principiile de bază sunt valabile şi pentru liniile de finanţare destinate firmelor sau ONG-urilor, în Programul Operaţional Dezvoltarea Resurselor Umane, Programul Operaţional Competitivitate, Programul Operaţional Regional etc.

De asemenea, în cel de-a doilea clip vom prezenta paşii care trebuie urmaţi în cazul unei asocieri de beneficiari de fonduri UE.

Următorul tutorial prezintă transmiterea cererii de finantare prin sistemul electronic MySMIS 2014-2020.

FAQ

Categorie: MySMIS 2014

Intrebari frecvente de la utilizatori externi, pe tema My SMIS2014

Pentru un S.R.L., furnizor de formare, selectam la Tipul Solicitantului: entitate de drept privat - ONG sau Asociatie?

Raspuns: Ca S.R.L. trebuie sa selectati societate comerciala, nu entitate de drept privat.


Am intampinat probleme la crearea contului, astfel incat la ultima etapa apare mesajul conform caruia numele si prenumele sunt invalide (desi au fost utilizate doar litere a-z). Ce trebuie sa fac?

Raspuns: Numele si prenumele trebuie completate asa cum apar ele in cartea de identitate, folosind prima litera majuscula si celelelate normale. De exemplu: Andrei Ionescu, Ana-Maria Iliescu, Andrei Ionescu-Teodorescu.


Cine are nevoie de certificaat digital pentru a se inregistra?

Raspuns: Are nevoie de certificat digital calificat numai reprezentantul legal (sau împuternicit) al unei persoane juridice care dorește să depună o cerere de finanțare are nevoie de certificat digital calificat. Persoana juridică respectivă se poate înscrie în sistem numai prin folosirea acestuia.
Cei care vor contribui la elaborarea cererii de finanțare și, ulterior, la implementarea proiectului unei persoane juridice (ex. membri în echipa de proiect, consultanți etc.), nu au nevoie de certificat digital, dar vor avea nevoie să primească o validare de la persoana juridică la care se asociază (mai precis de la reprezentantul legal/ împuternicit al acesteia).


Entitatea juridica detine certificat digital pentru persoana imputernicita sa depuna documente contabile, respectiv contabilul. Ca urmare a specificatiilor dumneavoastra, ce fel de imputernicire ii este necesara acestei persoane pentru folosirea sistemulu

Raspuns: În ceea ce privește împuternicirea, aceasta trebuie sa fie emisa unei persoane pentru a reprezenta institutia în relația cu institutiile de gestionare pentru proiectul/ proiectele pentru care se solicită finanțare. Poate sa fie aceeași persoană împutenicită în relatia cu ANAF (deci cea care deține deja certificat digital calificat), sal alta (caz în care trebuie obținut un nou certificat digital calificat, pentru persoana în cauză). 
Din punct de vedere juridic, pot fi folosite atat imputernicirea de la notariat cat si imputernicirea data de reprezentantul legal al firmei, semnata de acesta si stampilata cu stampila firmei. Raspunderea ramâne tot la reprezentantul legal, pentru ca acesta deleaga doar dreptul de a actiona in numele său. Suplimentar, Autoritatile de Management pot cere sau nu formalizarea la notar a împuternicirii sau alte măsuri, iar acest lucru va fi precizat clar in Ghidurile specifice.


Ce se întâmplă în situația în care o persoană juridică dorește să se înscrie în MySMIS, dar nu este înscrisă în Registrul Asociațiilor și Fundațiilor, deci nu are Numîr de Înregistrare, acest câmp fiind obligatoriu de completat?

Raspuns: Câmpul ”Număr de înregistrare” este editabil, așa ca se poate introduce textul ”Nu e cazul”, sau orice alt text în limita numărului de caractere disponibil.


Va rog sa-mi specificati ce inseamna mesajul: Credentialele de identificare sunt eronate?

Raspuns: Ati gresit username-ul si/ sau parola. Username-ul poate fi adresa de email sau cel primit prin email. Parola ati stabilit-o la inscrierea in sistem.
In cazul in care nu vi le amintiti, apasati butonul ”Parola uitata” pentru a primi o noua parola. 


Pot sa folosesc în continuare datele introduse în perioada de testare a sistemului?

Raspuns: Nu, toate informațiile introduse în perioada de testare a MySMIS 2014 au fost șterse. Activitatea desfășurata în perioada de testare era destinata exclusiv testării sistemului și îmbunătățirii lui.


La trecerea dintr-o secţiune în alta a proiectului (ex. de secţiuni: solicitant, atribuite proiect, obiective proiect etc.), aplicația salvează automat informațiile completate?

Raspuns: După completarea informațiilor dintr-o anumită secţiune, solicitantul trebuie să apese butonul salvare de la nivelul secţiunii respective, în caz contrar informațiile nu sunt salvate.


In cadrul etapei Trasmitere proiect - Generare PDF, PDF creat de aplicatie este gol. Ce trebuie sa fac?

Raspuns: Nu ați completat unul sau mai multe câmpuri, in special la zona de solicitant. Reveniți și completați toate câmpurile. 


La completarea campului (pas 4/22): Capacitate solicitant nu se poate face selectie pentru codul CAEN. De ce?

Raspuns: Dacă nu au fost selectate coduri CAEN la definirea de către autoritatea de management a apelului unde aţi creat proiectul, atunci, la completarea cererii de finanţare, în sectiunea “Capacitate solicitant” - câmpul “Alege cod CAEN relevant” nu va aparea nici o lista de coduri CAEN din care să se poată face o alegere.


Cum pot sa modific datele contului creat pe platforma MySMIS (ex. adresa de mail)?

Raspuns: Datele contului (inclusiv adresa de email) se pot schimba din meniul pentru utilizator din dreapta sus a paginii (după ce v-ați logat).


În vederea testării aplicației MySMIS 2014 din perioada 8-18 martie 2016, aş dori să știu daca certificatul digital calificat este semnătura digitală folosită de firme la semnarea bilanțului sau daca este necesară achiziționarea unuia nou?

Raspuns: Pentru testarea aplicației MySMIS din perioada 8-18 martie 2016 semnătura digitală folosită la semnarea bilanțului reprezintă certificatul digital calificat şi poate fi utilizat. Şi după perioada de testare se poate folosi această semnătura digitală cu următoarea precizare: semnătura digitală este pe numele unei persoane. Aceasta trebuie să aibă calitatea de Reprezentant Legal pentru aceea firmă, sau împuternicire din partea Reprezentantului legal de a reprezenta firma pentru proiectul/proiectele pentru care se solicită finanțare.


Exista posibilitatea ca in cadrul aceluiasi departament sa poata fi create conturi pentru 2 persoane cu drept de reprezentare a persoanei juridice?

Raspuns: Se poate crea un singur cont cu drept de reprezentant legal/imputernicit. Acesta va vizualiza toate proiectele si va avea drept de semnatura in cadrul contractarii si implementarii tuturor proiectelor. Dupa crearea entitatii juridice, la aceasta se pot inrola si alti utilizatori, altii decat reprezentantul legal ( a se vedea “Procedura de inrolare”).



Exemplificati in ce categorie de cheltuieli (Capitol al bugetului proiectului) va fi inclus costul aferent procurarii certificatului digital, avand in vedere ca o unitate administrativ-teritoriala urmeaza sa depuna mai multe cereri de finantare.

Raspuns: Avand in vedere necesitatea rambursarii din proiect a cheltuielilor beneficiarului efectuate in scopul obtinerii certificatului digital pentru accesarea MySMIS, aceasta va fi incadrata astfel:

Categoria 11 - cheltuieli cu taxe/abonamente/cotizații/acorduri/ autorizații necesare pentru implementarea proiectului
Subcategoria 32 - cheltuieli cu taxe/abonamente/cotizații/acorduri/ autorizații necesare pentru implementarea proiectului





In sectiunea „Finantari - Asistenta acordata anterior” se completeaza doar proiectele finantate prin programe operationale care detin un astfel de cod sau se completeaza si acele proiecte care sunt finantate prin altfel de programe?

Raspuns: Se completeaza toate proiectele finantate anterior. Daca au cod SMIS din perioada 2007-2013 se completeaza codul. Daca nu au cod, nu se completeaza si se lasa campul liber.



In cadrul etapelor unui proiect (depunere, contractare, implementare, post-implementare) se vor semna si documente in format fizic (hartie) sau doar utilizand semnatura electronica?

Raspuns: Chiar daca unele documente sunt/vor fi semnate in format hartie, atunci cand ele vor fi incarcate in sistem vor trebui obligatoriu semnate electronic de reprezentantul legal/imputernicit.


Va rugam sa precizati daca documentele fizice pot fi semnate atat de catre reprezentantul legal cat si de catre alte persoane (imputerniciti ai reprezentantului legal) care nu detin un certificat de semnatura electronica.

Raspuns: Daca doresc si alte persoane sa semneze, vor putea, insa ultima semnatura trebuie sa fie cea a reprezentatului legal/imputernicitului din sistem (sistemul doar pe aceasta o verifica).



Care este perioada in care trebuie introduse in MYSMIS informatiile aferente campurilor Finantari - asistenta acordata anterior si asistenta solicitata, Date financiare - exercitii financiare?

Raspuns: Sistemul nu are nicio restrictie legata de perioada in care trebuie introduse in MYSMIS informatiile aferente campurilor Finantari - asistenta acordata anterior si asistenta solicitata, Date financiare - exercitii financiare. Pot fi introduse oricate informatii si pe orice perioada de timp. Aceste perioade vor fi mentionate de catre Autoritatile de Management in ghiduri - la lansarea apelurilor si specificate in informatiile de completare.




In situatia in care o persoana juridica a fost inscrisa in aplicatie de catre imputernicitul reprezentantului legal (in MySMIS figurand acum inregistrat certificatul digital al imputernicitului), cum se vor putea semna electronic de catre reprezentatul le

Raspuns: Cererile de finantare se vor semna electronic de catre imputernicitul inscris in sistem. Ghidul ar trebui sa prevada semnarea de catre reprezentantul legal/imputernicit.
Daca reprezentantul legal doreste sa semneze el cererea de finantare, atunci va trebui sa inlocuiasca imputernicitul in sistem, urmand pasii de la instructiunea de modificare reprezentant legal/imputernicit (http://www.fonduri-ue.ro/mysmis, pct.8).
Dupa inlocuirea imputernicitului, sistemul va recunoaste certificatul digital al reprezentantului legal, iar acesta va putea semna electronic toate documentele din sistem.




Referitor la parteneriatul transnational, precizati cum este prevazuta inregistrarea in aplicatia MySMIS (nefiind cetateni romani, nu este permisa crearea unei persoane juridice - nu este acceptat CIF-ul firmei straine).

Raspuns: Sistemul informatic MySMIS2014 permite in acest moment crearea si inregistrarea unei entitati juridice inregistrata pe teritoriul Romaniei, dupa CIF (codul de identificare fiscala) ce constituie codul unic de identificare al unui comerciant din Romania.

Autoritatea de Management responsabila cu publicarea si definirea Ghidului Solicitantului aferenta unui Apel, va pune la dispozitie utilizatorilor sistemului informatic MySMIS2014 informatii relevante despre structura Cererii de Finantare, Acordul de Parteneriat, etc.


Ce reprezinta valoarea totala a unui proiect?

Raspuns: Valoarea totala a unui proiect este formata din:

  • Co-finantare UE
  • Contributie beneficiar
  • Contributie de la bugetul de stat
  • Cheltuieli neeligibile


Ce informatii trebuie completate in campul „Eligibil proiect”?

Raspuns: Valorile referitoare la „Eligibil proiect” se refera la valorile bugetate (previzionate in Contractul de finantare).


Ce informatii trebuie completate in campul „Eligibil beneficiar”?

Raspuns: Valorile referitoare la „Eligibil beneficiar” se refera la valorile bugetate (previzionate in Contractul de finantare).


Ce informatii trebuie completate in campul “Sprijin beneficiar”?

Raspuns: Valoarea referitoare la “Sprijin beneficiar” se refera la suma considerata eligibila dupa finalizarea contractului de finantare.


Ce informatii trebuie completate in campul “Rambursare Efectiva”?

Raspuns: Valoarea referitoare la “Rambursare Efectiva” se refera la valoarea considerata eligibila la nivel de proiect si realizata atat de beneficiar cat si de partener/parteneri, dupa finalizarea contractului de finantare.


end faq